CSS Breda ontwikkelt haar eigen leertechnologie en blijft die continu aanpassen op de behoefte van haar klanten. Het Leerplatform sluit aan bij de nieuwe leerprincipes en onlosmakelijkheid van technologie. Het bestaat uit aansprekende en uitdagende onderdelen (blokjes) die leren en ontwikkelen inspirerend maken. Via de webapplicatie van Het Leerplatform kun je direct aan de slag via de browser op smartphone, tablet en laptop!

Het Leerplatform…

“maakt leren inspirerend”

“is een set van aansprekende en uitdagende blokjes”

“maakt onderwijs en opleidingen krachtiger”

“laat gebruikers het beste uit zichzelf halen”

“is een onlosmakelijk onderdeel van uw bijeenkomsten”

“is onlosmakelijk verbonden met leren”

“is het startpunt voor de opleider”

Leren en ontwikkelen zijn onlosmakelijk verbonden met technologie. De Leertechnologie van CSS Breda zorgt ervoor dat team- en individuele ontwikkeling zichtbaar worden, dat deelnemers op ieder moment van de dag van en met elkaar (virtueel) kunnen leren en dat er op de werkplek korte leerinterventies kunnen plaatsvinden. Deelnemers leren actiever en worden meer verantwoordelijk voor hun eigen leerproces.

Door werkplekleren met leertechnologie kunnen organisaties een lerende organisatie worden. CSS Breda brengt een beweging op gang waardoor leren weer positief en leuk wordt en medewerkers de werkpraktijk gaan zien als leeromgeving.

De onderdelen van Het Leerplatform

Het Leerplatform is onderverdeeld in de volgende blokjes:

Beeldactie

De deelnemers ontvangen een uitnodiging met daarin twee video’s (een van de organisatie en een van de opleider) om de juiste verwachtingen te scheppen over een bijeenkomst.

Dagstart

Deelnemers geven beeldend hun leerbehoeften aan en gaan met deze leerbehoeften actief aan de slag op de werkplek.

Reflectie in beeld

Deelnemers reflecteren gezamenlijk op de leerbehoeften door middel van hun ingezonden foto’s van werksituaties of onderwerpen.

De Leergame

De Leergame is een applicatie op de smartphone waarmee deelnemers zichzelf kunnen toetsen en ontwikkelgerichte games met beelden kunnen spelen.

Kracht- & Ontwikkelpunten

De deelnemer stelt individueel zijn kracht- en ontwikkelpunten op en kan andere deelnemers uitnodigen om deze te bevestigen en hierbij een toelichting te geven.

Leer- & Ontwikkelscan

De Leer- & Ontwikkelscan is een online tool waarmee de ontwikkeling van individuen en teams op 8 thema’s zichtbaar wordt gemaakt.

Peer Feedback Community

De PFC is een online leeromgeving waarin deelnemers individueel en in groepsverband producten voor hun werkpraktijk maken. Dit gebeurt met veel leerinteractie zoals feedback geven, argumenteren en reflecteren.

eLearning Course

Deelnemers kunnen zich op eigen tempo, niveau en op basis van individuele motivatie bekwamen in vaardigheden of kennis.

Beeldend Trainen Online

Tot het blokje Beeldend Trainen behoort de Beeldinterventiebank waarin tientallen bruikbare rijke praktijkvideo’s staan. Daarnaast kun je als Expert de voortgang van de Beeldsessies en de Leergame bekijken, evenals oefeningen en presentaties van andere Experts Beeldend Trainen.

Beeldend Trainen

Beeldend Trainen is een aansprekende manier van trainen die aansluit bij de werkpraktijk. Deze actieve leerinterventie voor teamontwikkeling bestaat uit twee applicaties op een multitouch beeldtafel: de Beeldsessie en Lessons Learned.

Beeldsessie

Een Beeldsessie is een interactieve, beeldende werkvorm. Een expert leidt de sessie in waarna de deelnemers een praktijkvideo analyseren, zelf beelden selecteren en samen hieruit de belangrijkste beelden bepalen. Dit levert een boeiende dialoog op.

Lessons Learned

Deelnemers analyseren zelfgekozen beelden door kennis of verbeteringen van werksituaties naar elkaar te expliciteren in geluidsfragmenten. Collega’s of experts reageren hierop en dit alles wordt vastgelegd in één video: de ‘Lessons Learned’.