Dienstverlening 2019

By 21 januari 2019Geen categorie

CSS Breda blijft haar producten en diensten continu verbeteren om deze zo goed mogelijk te laten aansluiten op de wensen en behoeften vanuit de werkpraktijk. We zijn trots dat we onze dienstverlening hebben uitgebreid met nieuwe werk- en leervormen van werkplekleren die onlosmakelijk verbonden zijn met leertechnologie van Het Leerplatform!

Lees hieronder alles over de veranderingen in onze dienstverlening.

Beeldend Trainen is vernieuwd en verrijkt met Lessons Learned!

Beeldend Trainen is vernieuwd en de applicatie is verrijkt. Naast een Beeldsessie is het nu ook mogelijk om de werkvorm Lessons Learned te doen. Deelnemers analyseren hierbij zelfgekozen beelden. Dit doen ze door kennis of verbeteringen van werksituaties naar elkaar te expliciteren in geluidsfragmenten. Anderen kunnen hierop inhoudelijk reageren in de vorm van reflecteren, feedback geven of valideren. De fragmenten worden vastgelegd in een geluidsvideo ‘de Lessons Learned’ waarop deelnemers nog kunnen reflecteren.

Na een Beeldsessie of Lessons Learned kunnen er verdiepende oefeningen gedaan worden, die nu ook in de applicatie beschikbaar zijn.

Bekijk de video voor meer informatie over de vernieuwde applicatie Beeldend Trainen:

Ook de Beeldinterventiebank is vernieuwd! Op de Beeldtafel bestaat de Beeldinterventiebank uit 10 Briljante Praktijkvideo’s. Deze sRPV’s zijn van hoge kwaliteit en gaan over de volgende thema’s:

1. Werkplekleren met Leertechnologie
2. Conflicthantering
3. Omgaan met lastige werksituaties
4. Beeldend Trainen
5. Toepassen van feedback en reflectie

6. Het goede gesprek
7. Diversiteit
8. Omgaan met agressie
9. Persoonlijk Leiderschap
10. Omgaan met werkdruk

Als bij Beeldend Trainen ook Het Leerplatform wordt ingezet dan biedt dit toegang tot de Beeldinterventiebank+ met praktijkvideo’s van andere Experts Beeldend Trainen. Het is natuurlijk ook mogelijk een een sRPV over een thema door ons te laten maken. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op!

Beeldend Trainen: Standalone vs. Online

Beeldend Trainen wordt vanaf heden aangeboden in 2 vormen: Standalone en Online. Bij Beeldend Trainen Standalone wordt Beeldend Trainen ingezet  zonder internet en zonder gebruik te maken van Het Leerplatform. Bij Beeldend Trainen Online wordt Het Leerplatform ingezet, wat meer mogelijkheden biedt. Zo kan een Beeldinterventie  worden uitgebreid met Beeldactie en Leergame, kan Dagstart & Reflectie worden ingezet en biedt het o.a. toegang tot Beeldinterventiebank+. In onderstaand schema staan de verschillen tussen Standalone en Online weergegeven.

Nieuwe werk- en leervormen

Kracht- & Ontwikkelpunten is een nieuwe leervorm waarbij gebruik gemaakt wordt van Het Leerplatform. Via deze applicatie kan een deelnemer zijn Kracht- & Ontwikkelpunten individueel opstellen en andere deelnemers of collega’s uitnodigen om hierop te reageren. Dit doen ze door de Kracht- & Ontwikkelpunten die zij herkennen te bevestigen en een toelichting in te spreken. De deelnemer krijgt inzicht in zijn Kracht- & Ontwikkelpunten door de reacties te bekijken en de toelichting te beluisteren. Leren en ontwikkelen kan namelijk niet alleen door het verbeteren van ontwikkelpunten, maar ook door kwaliteiten te benutten en sterke punten in te zetten en/of nog beter te maken.

Bij de werkvorm Dagstart & Reflectie worden de blokjes ‘Dagstart’ en ‘Reflectie in Beeld’ uit Het Leerplatform ingezet. Tijdens een gezamenlijke Dagstart kiezen deelnemers in welke thema’s zij zich willen verdiepen gedurende de dag of tijdens een langere periode. De thema’s zijn vooraf door de trainer ingevoerd. De deelnemers gaan in Het Leerplatform naar Dagstart en stemmen in welke thema’s zij zich wil verdiepen. Aan de hand van het resultaat van de stemming wordt één thema gekozen waarmee de deelnemers aan de slag gaan.

Gedurende de dag/periode maken deelnemers tijdens hun werk foto’s die bij het gekozen thema passen. Aan het einde van de dag/periode komen deelnemers weer samen en uploaden hun foto’s naar Reflectie in Beeld in Het Leerplatform. De deelnemers stemmen welke ingezonden foto’s het beste bij het thema passen, geven de gekozen beelden een titel en stellen daarmee hun Reflectie in Beeld samen. Tot slot vindt er nog een verdiepingsoefening plaats aan de hand van het resultaat.

Boeien, Binden en Behouden